Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Termin wkrótce
Liczba godzin: 23 godzin dydaktycznych. Liczba uczestników: 10 - 20 osób
Zgłoszenie uczestnictwa na biuro@centrum-sens.pl tel: 606 488 544
Dodatkowe informacje na stronie Wzrok i Widzenie (centrum-sens.pl)
WZROK I WIDZENIE
Terapia i usprawnianie funkcji wzrokowych i procesu widzenia
w szerokim ujęciu neuropsychologicznym i sensomotorycznym
JAKIE ZMIANY WPROWADZAMY?
Poprawiamy i ulepszamy program naszego szkolenia, tak aby jak najlepiej służył Wam w pracy terapeutycznej. Słuchamy Waszych opinii i bierzemy pod uwagę Wasze potrzeby. Dlatego w kolejnej IV edycji WZROK i WIDZENIE dodajemy jeden dzień szkoleniowy w drugiej części szkolenia – przeznaczamy go na omówienie diagnoz przeprowadzanych po pierwszej części kursu, wyjaśnienie wątpliwości, tak, abyście poczuli się pewniej w przeprowadzaniu badań.
Zależy nam, abyście kończąc kurs WZROK i WIDZENIE potrafiły/potrafili przeprowadzić cały proces: od zdiagnozowania problemów po poprowadzenie efektywnej terapii.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
1. PODSTAWY TEORETYCZNE
2. DIAGNOZA FUNKCJI WZROKOWYCH – TESTY i PRÓBY
3. ZESTAWY ĆWICZEŃ Z ZAKRESU TRENINGU WZROKU I WIDZENIA
– gotowe do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej
PROGRAM SZKOLENIA
Część pierwsza szkolenia
01. WSTĘP – podstawowe założenia programu
02. PERCEPCJA WZROKOWA
03. ROZWÓJ WIDZENIA
04. ANATOMIA I NEUROFIZJOLOGIA WIDZENIA
05. PODSTAWOWE TERMINY
06. TRUDNOŚCI ZE WZROKIEM – RODZAJE, OBJAWY, PRZYCZYNY
07. OCENA FUNKCJI WZROKOWYCH – PROCEDURY DIAGNOSTYCZNE
Część druga szkolenia
08. WZROK I WIDZENIE A ROZWÓJ SENSORYCZNO-MOTORYCZNY
09. WZROK A UCZENIE SIĘ
10. WZROK I WIDZENIE A PROFILE DOMINACJI W KONTEKŚCIE TRUDNOŚCI SZKOLNYCH
11. WZROK A STRES
12. WIDZENIE W UJĘCIU PSYCHOLOGICZNYM
13. ZNACZENIE KOLORÓW
14. WZROK A STYL ŻYCIA, HIGIENA UŻYWANIA OCZU
15. ZASADY TERAPEUTYCZNEJ PRACY ZE WZROKIEM
16. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA – SZEROKI REPERTUAR ĆWICZEŃ
Szkolenie prowadzą autorki programu:
Agnieszka M. Samuś – oligofrenopedagog, neurologopeda
Agnieszka jest terapeutką: integracji sensorycznej, integracji bilateralnej, integracji odruchów (wg INPP oraz wg dr S. Masgutowej), funkcji wzrokowych, treningów słuchowych Johansen IAS oraz Neuroflow, jest także trenerem programów szkolnych INPP oraz Integracji Bilateralnej.
Wykłada na Studiach Podyplomowych Integracji Sensorycznej w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie oraz Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy.
Założyła i od 2005 roku prowadzi w Grodzisku Mazowieckim Gabinet Terapii Dziecięcej KUBUŚ – ośrodek terapeutyczno-diagnostyczny wpierający dzieci i dorosłych z różnymi zaburzeniami neurorozwojowymi, w tym z autyzmem, Zespołem Aspergera, zaburzeniami mowy i komunikacji, zaburzeniami emocjonalnymi itp.
Joanna Korczak-Grochowska – psycholog, kinezjolog, terapeutka wzroku i widzenia, trenerka Szybkiego Czytania. Prowadzi terapię z wykorzystaniem integracji sensorycznej, integracji bilateralnej, integracji odruchów, treningu słuchowego Johansen IAS, ukończyła także szkolenie Neuroflow. Od 20 lat zajmuje się treningiem wzroku, odbyła dwuletni staż w Warszawskim Holistycznym Ośrodku Terapii Widzenia Mikołaja Markiewicza, uczyła się też od Siergieja Litwinowa. Współpracowała przy tworzeniu Międzynarodowego Instytutu dr Swietłany Masgutovej w Polsce, w tym czasie współorganizowała i tłumaczyła szkolenia zagranicznych trenerów, m.in. Carli Hannaford, Freda Donaldsona (Original Play), Dona Cambella (Efekt Mozarta); tłumaczyła także książki z zakresu kinezjologii. Odbyła liczne kursy i szkolenia z obszaru neurokinezjologii, sensoryki, neurofizjologii, współczesnej psychologii, uzdrawiania przez świadomość. Razem z mężem – terapeutą Maciejem Grochowskim założyła i od 2003 roku współprowadzi w Warszawie Centrum SENS – ośrodek terapii i rozwoju dla dzieci i rodziców. Prowadzi także wykłady i warsztaty dla studentów studiów podyplomowych w Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy oraz w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie .
AUTORKI O SZKOLENIU
Szkolenie WZROK I WIDZENIE jest naszym autorskim pomysłem, który zrodził się na bazie kilkunastoletnich doświadczeń terapeutycznych i naszej wieloletniej przyjaźni i współpracy. Jako aktywne terapeutki najlepsze efekty terapii zauważamy wtedy, gdy uwzględniamy wiele różnych czynników wpływających na działanie zmysłu wzroku. Największy sens widzimy w terapii integrującej rozmaite, znane nam, wartościowe podejścia. Podczas tego kursu:
– sięgamy po różne koncepcje i teorie na temat powstawania zaburzeń wzroku i widzenia
– przedstawiamy sposoby zauważania i diagnozowania tych trudności
– pokazujemy wiele możliwości usprawniania i rozwoju funkcji wzrokowych
Ważne miejsce w naszym szkoleniu zajmuje także profilaktyka problemów ze wzrokiem. Pierwszą inspiracją dla nas stały się tezy i ćwiczenia dra Williama H. Batesa, człowieka, który wyprzedzał współczesny sobie stan wiedzy, był odkrywczy i nowatorski, przedstawił korelacje pomiędzy poprawą stanu zdrowia oczu i zdrowia psychosomatycznego, wpływając na funkcjonowanie wzroku nie tylko dzieci z problemami w nauce, jak również dorosłych z problemami emocjonalnymi.
Wzrok i widzenie traktujemy bardzo szeroko. Łączymy terapię wzroku z pracą z ciałem i oddechem, pomagając naszym podopiecznym, naszym rodzinom i samym sobie, do czego również bardzo gorąco zachęcamy uczestników szkolenia 🙂